BEFORE HER TIME

A National Theatre School of Canada production

Company website

BEFORE HER TIME
Three plays by Samuel Beckett
Directed by Jon Lachlan Stewart (Directing, 2014)
April 22 to 26, 2014, 8 pm
MainLine Theatre
A National Theatre School of Canada production

ROCKABY
A woman sits motionless in her old rocking chair as an invisible force rocks her away. A ghost of her own voice, her own other, winds her back through memory. Rockaby is a mysterious lull through and into death, sung by a woman for herself, who is confronted with the reality of a premature end.

FOOTFALLS
May walks. And the voice of her mother in the darkness behind her repeats a familiar matriarchal routine, asking to be cared for… sponged down… injected… and changed position again. In Footfalls, Beckett haunts the audience with an eerie relationship that seems to completely remove time and space all together. Footfalls exposes both the tender care and repeated suffering underlying this complex relationship of mother and daughter.

NOT I
A woman soon abandoned by her mother and father after birth lived mute, not speaking a word, for seventy years. Now, the mouth speaks, spews, pours out her story, uncontrollably and unwillingly until the end. Not I features a simple, shocking image: a single mouth, suspended eight feet above ground, speaking non-stop until whatever she’s finding can be found. A hallucinating theatre performance piece.

CAST
Deena Aziz
Georgina Beaty
Danette Mackay

DESIGN AND PRODUCTION TEAM
Evita Karasek (Set and Costume Design, 2012), Set and Costume Design
Audrey-Anne Bouchard, Lighting Design
Nikita U, Sound Design
Jacynthe Lalonde (Production, 2012), Production Manager and Technical Director
Crystal Laffoley (Production, 2013), Stage Manager

HORAIRE / SCHEDULE

  • Tuesday 22 April 2014 / 20:00
  • Wednesday 23 April 2014 / 20:00
  • Thursday 24 April 2014 / 20:00
  • Friday 25 April 2014 / 20:00
  • Saturday 26 April 2014 / 20:00

90 minutes
Pas de retardataires / No latecomers

Coming Soon

"Tango in fusion est une œuvre qui combine l’art du tango avec différents styles de danse. Ceux-ci permettent de visualiser par le mouvement et la dramaturgie, certains conflits socioculturels et émotionnels auxquels nous sommes tous confrontés.

Les artistes de tango in fusion s’expriment à travers d’histoires personnelles une extase de la danse du tango dans son essence. Ce qui permet aussi avec la diversité des autres types de mouvements et musique. une connexion avec le spectateur afin de visualiser et briser différents stéréotypes socioculturels."

"Le Collectif Les Tisseuses s’est formé à partir de l’envie de rassembler des femmes et des personnes non binaires autour du jeu théâtral en décloisonnant les pratiques et les imaginaires. Il est composé de huit artistes aux origines, pratiques et vécus multiples.

Les Tisseuses ouvrent leur espace créatif avec une étape de la pièce Notre tour c’est quand?, une proposition scénique intimiste.

La pièce raconte l'histoire des funérailles de Pilar, la matriarche d'un quartier. On y retrouve des femmes aux horizons pluriels venues honorer la mémoire de celle qui a su entrelacer leurs existences en leur offrant la possibilité d’assembler leurs histoires. À travers ce moment de deuil, se tissent des liens qui transcendent les frontières de leur famille, de leur quartier et de leur pays, offrant un portrait poignant de la force des relations féminines et de la sororité.

En se rassemblant à la croisée des cycles de vies, les personnages que vous allez rencontrer s’adressent des questions millénaires, et cheminent au cœur de leurs vérités en nous rappelant qu’il n’est de refuge plus solide que celui de nos solidarités.

La pièce s’achèvera par un échange entre les artistes et le public, permettant de recueillir les impressions de ce dernier. Modéré par la directrice artistique du festival.

A hotel you can stay in…forever. Staff are eager to help, and metaphysical boundaries are mostly respected. That is, until a has-been celebrity comes to stay.